Mit kell tudni a biztonságos élethez?
Vajon milyen ismerek, készségek, kompetenciák hiánya okozhatja, ha egyes emberek, családok krízisről krízisre élik az életüket?
Mit jelent valójában az, hogy "krízis"?
Mi a fejlődési és mi az akcidentális krízis?
Krízis és válság – nem ugyanaz.
Melyek a "tipikus" krízisek, amelyekkel a segítő szakember találkozik?
Mi lehet az a segítségnyújtás, amely eléri, hogy a krízis-sorozat megszakadjon?
Mi a "hosszútávú racionális előrelátás társadalmilag kondicionált képessége" és mit jelent, ahol ez hiányzik? Ez személyiségtől vagy élethelyzetektől, élet-stációktól, esetleg a környezettől függ? Az egyén gyengesége-e a baj oka vagy a társadalom termeli ki?
Mire tanít a szegények, rászorultak gondozásában az "egri norma"?
Szimbolikus gondolkodás, kreativitás, együttműködési készség, pénzügyi tudás – miben segít, és a hiánya miben akadályoz? Mindezek elsajátításában mi az iskola, mi a pedagógus szerepe?
Pár szó a belső és külső motivációról, a jutalmazás és a büntetés szerepéről.
Beszélgetés Dr. Varga István egyetemi oktatóval és Kitanics Márk klinikai pszichológus, igazságügyi szakértővel.